Powered By Blogger

måndag 7 mars 2011

söndag sicken söndag






Den började med underbart väder, skoteråkning och pimpling på sjön. och slutade med en hjärnskakning på akuten alldeles i onödan. Och däremellan hade vi suttit och väntat förgäves på jouren.
Loppan hade ont när hon kissade och det kom dessutom blod så jag ringde, självklart skulle vi få en tid och åka in, inte skulle hon ha ont mer än nödvändigt.
Efter en halvtimme kunde hon lämna ett prov, efter ytterligare 75min kom vi in i ett rum. Där bllir jag en kvart senare uppringd av en sköterska som undrar om jag har provgrejer hemma för hon behöver lämna ett nytt prov på hc i morgon???
Läkaren hade sagt utan att träffas oss att vi åkt hem.Han kommer in, talar om att provet inte var tillräckligt och vi ska lämna nytt i morgon, recept skickar han till apoteket och vi kan hämat ut det i morgon när vi varit på hc... Så jäkla onödig resa.
Hc visste inte om dom skulle skratta el gråta..

När vi sitter på jouren och väntar ringer mimmi, hon har åkt av hästen på Maja träningen och slagit skallen. Hon får vänta för det va inte så farligt sa hon. Senare kräks hon och J hämtar henne. Kräks ytterligare och efter 2 samtal med rådgivningen där båda säger att hon ska in och övervakas under natten åker vi in på akuten.
3 timmar senare kommer en läkare och säger att smällen hänt för så länge sen och ungen inte varit avsvimmad- åk hem. Bara sätta sig i bilen mitt i natten för att åka hem och sova i egen säng... Totalt bortkastad resa där med.
Näe, sjukvården på jour/akut tid ger jag inte många ören för just nu :(

1 kommentar:

  1. Mallan från Mallis (om jag själv fick önska...)11 mars 2011 kl. 20:06

    Vilken underbar dag på sjön!!!
    Men fyfasiken för resten - vad har ni för akutvård egentligen??!! Dom skulle absolut lägga in Mims för observation i en natt, hur f-n kunde dom släppa hem er?! Tur att allt gick bra ändå... Men man blir fundersam, mycket!! Å Loppis, stackarn - ge henne en försenad girlykram från mig ;)

    SvaraRadera